Tuesday, August 27, 2013

Bir ders nasıl tasarlanır -1

Yeni bir ders vereceksiniz, dersi nasıl tasarlarsınız ? yani neleri anlatacağınıza, nasıl anlatacağınıza nasıl karar verirsiniz. Bu soruya verilecek cevap Nasıl sunum hazırlanır veya nasıl kitap yazılır sorularına da ışık tutacaktır.



Benim için kaos olan alanlardan birisi  bu ;) Buna "öğretim tasarımı" (Instructional Design -ID) deniliyor. Öğretim tasarımının nasıl yapılacağına dair pek çok model geliştirilmiş. Bunları geliştiren kişilerin adıyla biliniyorlar. Mesela


Bu ID o kadar özelleştirmeye açık bir konu ki, kendiniz bile bir ID modeli geliştirebilirsiniz. Nitekim kendim -bir ders kapsamında- bir ID modeli geliştirdim.

Eğer daha kolay anlaşılır ve uygulanabilir modeller isterseniz ben 2 tane önerebilirim
Bu yazıda daha çok Posner'a bağlı kalarak bu işi açıklamaya çalışacağım..

No comments:

Post a Comment