Monday, September 16, 2013

Neden üniversite gençleri hayata hazırlamak (=eğitim) için doğru adres değil

Merhaba

Aklıma gelen fikirleri önce biraz olgunlaştırıp sonra burada paylaşayım istiyorum. Fakat sonra aslında "mutfağın" bu grup olduğunu hatırlıyorum ve burada pişireyim diyorum..

Bir akademik pilot düşünün, uçuş ve uçakla ilgili teorik büyük bir bilgisi var. Fakat hayatında hiç uçak uçurmamış. Bu pilotun eğitiminden geçmiş ve yine hiç uçak uçurmamış birisinin uçağıyla uçmak ster misiniz ?

İşte üniversite akademik kadroları ve yetiştirilen öğrencilerin durumu bu analojiye benziyor. Gerçek bir Yazılım projesi yönetmemiş, kurumsal bir uygulama için kod geliştirmemiş, sunucu/ağ yönetmemiş, bir BT birimindeki süreçleri yaşamamış kişiler, bu konularda teorik bilgileri çok fazla da olsa, bu alanlarda çalışacak gençleri yetiştirmede eksik kalacaklardır..

Bir soru daha, bir kişi bir konuyu çok iyi bilse, bu onun konuyu iyi anlatabileceğini gösterir mi ?
Elbetteki hayır.. işte akademik olarak konuyu çok iyi bilmek de, bu alanda iyi öğrenciler yetiştirilebileceği anlamına gelmiyor..

benim en çok aklıma takılan ise şu: 
Aslında bütün bunlar bu kadar açıkken neden kimse durumu düzeltmek için uğraşmıyor ?

Neden ? (2 yaşındaki oğlumun en çok söylediği sözlerden birisi)

No comments:

Post a Comment