Monday, September 16, 2013

Bir eğitimin ardından

Geçen hafta verdiğim bir eğitimin değerlendirmesi aşağıda. Başlıkları yetişkin eğitimindeki önemli noktalardan başlayarak belirledim. sonra kendim bunun neresinde olduğumu sorguladım. Bu arada yetişkin eğitimi hakkında daha fazla detay için Malcolm Knowles ve eserleri incelenebilir.

Konuya başlamadan önce Mutlaka ihtiyaç hissettir. Bu kural yetişkin eğitiminin temel ilkelerinden biri. Androgoji olarak bilinen yetişkin eğitimi, çocuk eğitimi olarak bilienen pedagojiden bazı farklılıklar içeriyor. yetişkin eğitiminde birinci esas ihtiyaç üzerinde öğrenmedir (Bence çocuk eğitimi için de bu geçerli). Bunun yolu yetişkinlerin zaten içinde oldukları iş yaşamından belirli senaryoları eğitime dahil etmek. Bunu yapabildim sanıyorum.

Katılımcıların tecrübelerinden faydalan. Yetişkinlerin zaten geniş bir tcrübe hazinesi var. Bunlardan eğitimde daha çok faydalanmalıyız. Katılımcıları bu tür paylaşımları için teşvik etmeliyiz. Birlikte analiz edip değerlendirmelyiz. Bunda daha da ilerlemeliyim..

katılım için hatayı ve risk almayı teşvik et. Öğrencilerin zihinlerindeki modelleri anlayıp düzeltebilmenin tek yolu onlar ve öğertici arasında paylaşımıdır, denemektir, sormaktır (ne kadar aptalca görünürse görünsün). Ancak bu şekilde ilerleyebiliriz. Bunda iyiydim. Yalnız bunun sonucunda eğitmen çok yorulabiliyor. Buna bir çözüm bulmam gerekiyor !

Bilgi aktarımı yerin yetkinlik kazandırılması. Burada benim kullandığım yöntem şu: Gerçek dünya problemi ile katılımcılar karşılaşır. Eğitmen temel bilgileri verir. Katılımcılar sorunu çözerler.

No comments:

Post a Comment