Tuesday, October 22, 2013

Neden Unutuyoruz ?

Okuduğumuz şeyleri daha iyi hatırlayabilseydik ne güzel olurdu. Özellikle bilginin yoğun olarak bizlere depo edilmeye çalışıldığı eğitim sisteminde neler yapabiliriz. 

Bu arada eğitim sisteminin amacının sanıldığı gibi bilgi depolamak olmadığını sorgulama, düşünme ve bilgiyi elde etme yeteneklerinin kazandırılması olduğunu hatırlamak isterim.. Bunu ben demiyorum, eğitim alanının otorite kabu edilen akademisyenleri diyor. 
Edgar Dale, The “Cone of Experience”, Audio Visual Method in Teaching kitabında söylediği 3 şeyden ikisi şu: 

  • Bişey benim için önemli değilse, kolay unuturum 
  • Birşeyi günlük hayatımda kullanamazsam kolay unuturum 

(Dale, 1946, p. 12) 

demek bilgi öğrenme sırasında bizim için onemliyse/anlamlıysa ve biz o bilgiyi günlük hayatımızda kullanabiliyorsak haırlama o oranda güçlü oluyor.. 

şimdi okulda öğretilen bilgilere bakalım.. 

  • Öğrendiğimiz bilgiler bizim için ne kadar önemliydi/anlamlıydı 
  • Bu bilgileri ne kadar hayatımızda kullanabildik 

Bu alanlarda yapacağımız küçük iyileştirmeler, okul sistemimizde büyük katkılar sağlayabilir.

No comments:

Post a Comment